wtorek, 16 lutego 2016

Kurs na kartkę z ażurami

Witam serdecznie
Już dawno zbierałam się do zrobienia kartki (zaproszenia) w ten sposób.
Ostatnio bardzo modne są wykrojniki bordery, z których wychodzą piękne bazy na kartki - Gate Card.
Nie mam takiego wykrojnika, ale nic straconego bo wystarczą zwykłe wykrojniki serwetki 
i to nie koniecznie okrągłe.
Oto co zrobiłam za pomocą kwadratowej serwetki.


Jest to trochę pracochłonne ale efektowne.
Pokażę Wam jak ja to robię.

Pierwszym krokiem jest przygotowanie bazy na kartki tak jak na zdjęciu.
Bigujemy w odpowiednich miejscach.
Kartka będzie miała wymiary jak standardowa kwadratowa baza.
Oba skrzydła w sumie muszą być szersze od tyłu kartki aby nasze ażurowe boki nakładały się na siebie po wycięciu. Wycinamy nasze bazy




Następnie wybieramy wykrojniki, u mnie są to Spellbindersy, ponieważ są to największe ażury jakie mam :)

Przykładamy wykrojniki do bazy, pamiętajmy że będziemy wycinać tylko skrzydło więc należy dokładnie je przyłożyć i dla bezpieczeństwa żeby nam się nic nie przesunęło przyklejamy taśmą washi. Wykrojniki możemy dowolnie układać ale końce muszą przylegać do krawędzi naszych skrzydełek bazy.

 Zginamy do środka tak jak na zdjęciu

 Pod skrzydło podkładam grubszy papier tak aby nie przebiło nam wzoru na tylną bazę kartki, ja podłożyłam kopertę od bazy , mam ich nadmiar.
 kręcimy

Po wycięciu należy oczywiście czynność powtórzyć z drugim skrzydełkiem. 
Nie zapomnijmy oczyścić ażurków. :)

Możemy tez skorzystać z gotowych baz skrzydełkowych.
Nie wiem czy są dostępne w Polsce , moje są z Papermanii (zakupione w UK).
Jednak gotowe skrzydełka składają się równo, czyli nie zachodzą na siebie i bazy będą troszkę inaczej wyglądać. Ażurowe skrzydełka nie będą na siebie zachodzić, będą odstępy.



gotowa baza, która wykonałam prezentuje się tak:



Pozostało nam tylko ozdobić nasza bazę.
Ja dodałam wstążkę i metalowe serce.




Mam nadzieję że kursik Wam się spodoba, wyszedł on spontanicznie.

Miłego dnia 
Ewelina

2 komentarze:

  1. No i po co wydawać kaset na nowe serwetki jak można Robić coś fajnego z tego co się ma 😉 Świetny kursik.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kartka piękna, kurs super :)

    OdpowiedzUsuń